Elérhető nyelvek: 

profilképLezsák Domonkos

Egy mindig jókedvű, barátságos, széles látókörű, új gondolatmenetekre nyitott és interdiszciplináris területeket kedvelő programozó, akire bármikor lehet számítani

Bemutatkozás

Üdv!

Lezsák Domonkos vagyok, szabadúszó backend fejlesztő, jelenleg az ELTE diákjaként programtervező informatikusnak tanulok.

Művészetek, hobbik

Szeretek zenélni. A Veres Péter Gimnáziumban az iskolai fúvószenekar tagja voltam (I./II. trombitásként). A zenekarból kiválva egy kisebb csapattal többször is koncertet adtunk a helyi idősek otthonában, illetve felléptünk az óbudai ifjúsági hangversenyen. Emellett érdeklődöm az audiotechnika iránt is, legyen szó akár egy nagyteljesítményű erősítőről vagy a MIDI szabvány implementálásáról. Talán ehhez kapcsolódik, hogy a film/fotótechnika is érdekel, azonban nagy tapasztalatom e téren nincs, mivel nem rendelkezem megfelelő felszereléssel.

Versenyszerűen nem sportolok, de szeretek futni és biciklizni, és ha időm engedi, kirándulni.

Bélyegeket nem gyűjtök, azonban talán már a nagyon egysíkúan elméleti informatika mellett hobbiszámba megy, hogy szeretek hagyományos módon „elektronikázni”: Legyen szó akár egy sürgősen elkészítendő sajátkezűleg rajzolt és maratott passzív alkatrészekre épülő áramkörről, akár egy enduro motor gyújtásvezérlésének IC-s tuningolásáról, kedvenc elfoglaltságaim közé tartozik.

Legfontosabb nem tanulmányi jellegű érdeklődésem talán az, hogy imádok társasjátékozni.

Életem hosszú története

1999. december 3-án, Budapesten születtem, azóta családommal Budakalászon (a harmadik kerület mellett) lakom, ennek ellenére életem nagy részét Békásmegyeren töltöttem: Itt jártam óvodába (Mustármag Keresztény Óvoda) és gimnáziumba (Veres Péter Gimnázium). Általános iskolába a Kalász Suli nemzetiségi iskolába jártam. Az ötödik osztályt saját akaratomból megismételtem, mivel a nyolcosztályos gimnáziumba ötödikesként felvételiztem, azonban határozottan állíthatom, hogy megérte, mivel így bekerültem a környék szerintem legjobb iskolájába. Ebben a korszakban leginkább az elektronika (vagy inkább digitális technika) érdekelt.

Felső tagozatban kezdtem el komolyabban foglalkozni az informatikával. Sajnos a 2012-es NAT szerint az informatikának csak az alapjait tanultuk hivatalos keretek között, így minden szakköri lehetőséget kihasználtam a fejlődésre, sőt, 7. és 8. osztályban még saját szakkört is tartottam. Az informatikatanárok elsősorban a Nemes Tihamér versenyekre tudtak felkészíteni, így akkor az algoritmizálási képességem fejlődött.

A gimnáziumi években a webprogramozás és később párhuzamosan a robotika és a funkcionális programozás irányába összpontosultaz érdeklődésem. 2020-ban is weboldalak készítésével és rendszerüzemeltetéssel (Linux, illetve CI/CD) foglalkozok, ha munkára kerül a sor. A webes technológiák hiányosságait látva elkezdtem az Elm-mel foglalkozni, amelynek hatására még júniusban ÚNKP pályázatot adtam le „Interaktív felhasználói felületek programozása Agda [egy funkcionális nyelv] nyelven” címmel.

A II. gimnáziumi osztályban elkezdtem járni a frissen indult iskolai LEGO robotika szakkörre, és részt vettem az első FLL és WRO ARC versenyemen. A következő évben az akkor FLL-en nyertes ASAP csapat feloszlott, én egyik tagjával álltam össze WRO-ra, 2020-ban is vele járok versenyekre. Tavaly a robotunk váratlan meghibásodása miatt csak a 7. helyen végeztünk, idén két ugyanolyan robottal tervezünk indulni és az első helyre törni. Azonban robotikával kapcsolatos pályafutásom szerintem ezzel véget is ér, hiszen a WRO verseny jövőre nem kerül megszervezésre és nem találtam olyan versenyt, ahol a megvásárolt alkatrészeket hasznosíthatnánk.

A gimnáziumban azonban nem csak szakmailag teljesedtem ki; nagyon fogom hiányolni az ottani közösséget. Aktívan bekapcsolódtam az Iskolai Diák Tanács munkájába is. Természetesen, mint informatikus, kiharcoltam a szervezetnek egy saját honlapot és átalakítottam a legnagyobb eseményünk, a DÖNCI szervezésének folyamatát.

A természettudományok iránt mindvégig érdeklődtem. Ha sorrendet kellene felállítanom, akkor toronymagasan előre sorolnám a fizikát, utána következne a pszichológia, majd a kémia, és végül leghátul a biológia kullogna. Az érettségit én is a pandémiás intézkedések alatt tettem le, így kerültem a fölösleges utazást, és arra jutottam, hogy a felvételi pontszámomon számottevően nem változtatna, ha a további érettségijeimet középszinten tenném le, így a matematika és fizika érettségi jelentkezésemet emelt szintűről középszintűre módosítottam.

2020-ban egy új fejezet kezdődött az életemben, ami az ELTE Informatikai Karának falain belül fog játszódni, sok-sok élménnyel, tapasztalattal, ismeretanyaggal és rendszeres OTDK részvétellel.

Nézz szét a szakmai tapasztalataim között, vagy fedezd fel az oldalt a fenti linkek segítségével!

Az oldalról

Ez az oldal eredetileg az ELTE IP-18WF1EG tárgya keretében készült.